راهنمایی کامل برای انتخاب رنگ سایت

هنگامی که شما بعد از بستن قرارداد تصمیم می گیرید اطلاعات سایت را آماده کنید و به طراح سایت ارائه بدهید، انتخاب رنگ سایت یک چالش برای شما خواهد شد. ما در مجموعه طراحی سایت در شاهین شهر عصر کیان، یک لیست از اطلاعات مورد نیاز به شما می دهیم و از شما می خواهیم که برای شروع طراحی موارد این لیست را برای ما ارسال کنید. یکی از گزینه های مورد نیاز یک طراح سایت برای شروع طراحی، رنگ سایت است.

توجه: رنگی که شما برای سایت انتخاب می کنید تنها رنگ پس زمینه و بک سایت شما نیست. بلکه شما علاوه بر رنگ پس زمینه سایت باید یک یا دو رنگ دیگر را انتخاب کنید. که رنگ دکمه ها، رنگ به کار برده شده در اسلاید شوها، قالب عکس ها و .. می باشد.

در واقع به گونه ای است که با انتخاب این رنگ، سایت از رنگی رنگی بودن خارج می شود. همچنین کاربر پی می برد که شما رنگ برندتان به چه صورت است. به طور مثال ما دیجی کالا را با رنگ قرمز مشکی می شناسیم.

انتخاب رنگ سایت به عهده مشتری است یا طراح؟

عمدتا ما در ابتدا از مشتری می خواهیم که رنگ مورد نظر خود را برای سایت به ما معرفی کند. این شیوه به دلایل زیر انجام می شود:

  • ممکن است کسب و کار شما دارای رنگ سازمانی و برند باشد که توصیه می شود در سایت هم از همان رنگ یا رنگ ها استفاده گردد.
  • سلیقه ها با یکدیگر متفاوت است و هرکسی از یک طیف رنگی خوشش می آید.

در صورتی که شما به عنوان مشتری رنگی را مد نظر نداشته باشید و یا دارای رنگ برند و سازمانی نباشید، ما در انتخاب رنگ مناسب شما را همراهی می کنیم.

چرا انتخاب یک رنگ مناسب برای سایت مهم است؟

چرا انتخاب یک رنگ مناسب برای سایت مهم است؟

انتخاب رنگ سایت از جهات مختلفی برای شما اهمیت دارد که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم.

جلب مشتری

رنگ سایت تاثیر بسیار زیادی در کاربران شما می گذارد. در ادامه در مورد تاثیر رنگ ها بیشتر صحبت می کنیم. همچنین در صورتی که در سایت شما از یک رنگ نامناسب استفاده شده باشد، سریعا کاربر زده شده و سایت شما را ترک می کند. برعکس این موضوع نیز صدق می کند.

در صورتی که شما در انتخاب رنگ حساسیت به خرج دهید و یک رنگ مناسب انتخاب کنید، از دید کاربران سایت شما جذاب تر خواهد شد و بیشتر ترغیب می شوند که سایت شما را مشاهده کنند.

برندینگ

همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم، در صورتی که شما تمایل دارید به صورت برندینگ کار کنید باید از یک یا چند رنگ ثابت برای لوگو، بروشورها، سایت، شبکه های اجتماعی و … استفاده کنید. با این کار شما با آن رنگ شناخته می شوید و انتخاب رنگ سایت شما در واقع رنگ برند شما خواهد بود.

افزایش اعتماد

وقتی شما برندینگ کار کنید و با داشتن یک رنگ مناسب برای برند خود شناخته شوید، در واقع خود را معتبرتر معرفی می کنید و بیشتر به رسمیت شناخته خواهید شد.

افزایش فروش

وقتی شما افزایش اعتماد، جلب نظر مشتری و برندینگ را داشته باشید، تمام اینها در نهایت باعث افزایش فروش و مشتری شما خواهند شد. در نتیجه در انتخاب رنگ سایت خود دقت کنید و از تاثیر فوق العاده آن غافل نشوید.

چه تعداد رنگ برای سایت باید انتخاب کنم؟

چه تعداد رنگ برای سایت باید انتخاب کنم؟

بیشتر توصیه می گردد که شما در انتخاب رنگ سایت، سه رنگ را در نظر بگیرید:

رنگ اصلی: در سایت شما برای بیشتر موارد (دکمه ها و…) از این رنگ استفاده می شود و در واقع رنگ غالب شما خواهد بود. انتخاب این رنگ بسیار مهم است. چون شما با انتخاب این رنگ برای رنگ دوم کافی است از رنگ های مکمل استفاده کنید.

رنگ فرعی: عمدتا سایت ها برای زیبا شدن از دو رنگ استفاده می کنند که یکی از آنها اصلی بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. دیگری که رنگ فرعی است و توصیه می شود رنگ مکمل رنگ اصلی باشد، کمتر در سایت استفاده خواهد شد. شما می توانید رنگ فرعی نداشته باشید و تنها از یک رنگ (رنگ اصلی) برای سایتتان استفاده کنید.

رنگ پس زمینه: رنگ پس زمینه اکثر سایت ها سفید است. اما بعضی افراد با سلیقه شخصی خود دوست دارند رنگ پس زمینه متفاوت تری داشته باشند که مشکی و طوسی از پرطرفدارترین رنگ هایی است که انتخاب می شود.

برای رنگ پس زمینه باید دقت کنید که از رنگ های خیلی خاص و رنگ هایی که چشم را اذیت می کنند استفاده نکنید. زیرا کاربران می خواهند مدت زمان زیادی را در سایت شما بگذرانند و داشتن یک رنگ نامناسب می تواند آنها را خسته کند. همچنین بعضی از رنگ ها مانند قرمز و … خواندن مطالب سایت را به شدن آزاردهنده می کند.

از این رو ما در مجموعه عصر کیان کنار شما هستیم و به شما مشاوره های لازم را ارائه می دهیم که بتوانید بهترین انتخاب رنگ سایت را داشته باشید. ما در تمام زمینه ها از جمله انتخاب دامنه مناسب برای طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی شما را همراهی می کنیم.

چگونه یک رنگ مناسب برای سایت انتخاب کنیم؟

برای انتخاب رنگ سایت می توانید از موارد زیر کمک بگیرید:

  • مشاوره و راهنمایی با کارشناسان عصرکیان.
  • بررسی رنگ رقیبان و ایده گرفتن از آنها. عمدتا رنگی که برای کسب و کار شما مناسب است توسط تعداد زیادی از رقیبان شما نیز انتخاب شده است.
  • در نظر گرفتن روانشناسی و تاثیر رنگ ها. روانشناسی رنگ ها به شما کمک می کند که تاثیری که می خواهید کاربر از رنگ شما بگیرد را بشناسید.

روانشناسی رنگ سایت و تاثیر آنها بر کاربران

روانشناسی رنگ سایت و تاثیر آنها بر کاربران

رنگ قرمز برای سایت

هیجان و شادی ای که رنگ قرمز ایجاد می کند می تواند در خرید سریع مشتری شما بسیار موثر باشد. از این رو برای جلب توجه مشتری می توانید از این رنگ استفاده کنید. همچنین سایت هایی که با غذا سروکار دارند برای افزایش اشتهای کاربران از رنگ قرمز استفاده می کنند.

رنگ نارنجی برای سایت

رنگ نارنجی رنگی دوستانه و سرگرم کننده است. البته به سختی می توانید مکملی برای آن پیدا کنید. مگر اینکه از دوستداران رنگ آبی باشید. زیرا آبی مکمل رنگ خوبی برای نارنجی می باشد. در سایت هایی که برای فروش وسایل کودک و یا کلا کودکان طراحی می شود این رنگ بسیار مناسب است. همچنین به دلیل هیجانی که این رنگ ایجاد می کند، سایت هایی که در مورد وسایل ورزشی هستند نیز از این رنگ استفاده می کنند.

رنگ زرد برای سایت

هرچند که این رنگ نشان دهنده خوش بینی و شادی است اما توصیه می گردد در صورتی که برای سایت خود می خواهید از این رنگ استفاده کنید سعی کنید در مکان های محدودی از سایت این رنگ وجود داشته باشد.

رنگ سبز برای سایت

رنگ سبز نشان دهنده طراوت و طبیعت و آب و هوا است. از این رو سایت هایی که در این زمینه ها فعالیت می کنند می توانند برای انتخاب رنگ سایت از سبز استفاده کنند. این رنگ برای سایت های گلخانه، فروش گل و …. بسیار مناسب است.

رنگ آبی برای سایت

هرگاه در نظر داشتید که حس اطمینان را در کاربران ایجاد کنید، می توانید از این رنگ در سایت خود استفاده نمایید. بانک ها و دیگر کسب و کارها برای ایجاد این حس به سمت رنگ آبی می روند. البته باید در نظر داشته باشید که آبی یکی از رنگ های عام پسند و پرطرفدار برای انتخاب رنگ سایت است.

رنگ صورتی برای سایت

این رنگ کمی خاص بوده و برای کسب و کارهایی که کاربران خانم دارند همانند لوازم آرایشی از آن استفاده می شود.

رنگ مشکی برای سایت

مشکی تجمل و قدرت را نشان می دهد. سایت هایی که می خواهند حجم زیادی از لاکچری و لوکس بودن را به نمایش بگذارند از این رنگ استفاده می کنند.

انتخاب رنگ سایت با توجه به مخاطبین

انتخاب رنگ سایت با توجه به مخاطبین

بعضی از کسب و کارها مخاطبین زن یا مرد بیشتری دارند. از این رو می توانند رنگی را انتخاب کنند که مطابق سلیقه جنسیت مخاطبان آنها باشد.

رنگ های سایت مورد پسند خانم ها

خانم ها به سایت هایی که از رنگ های صورتی، آبی و سبز استفاده می کنند بیشتر جذب می شوند. از این رو اگر مخطبین شما بیشتر خانم ها هستند این رنگ ها بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که استفاده از رنگ های قهوه ای و نارنجی برای خانم ها نتیجه عکس دارد. از این رو در انتخاب رنگ سایت برای کاربران خانم از این رنگ ها استفاده نکنید.

رنگ های سایت مورد پسند مردان

آقایان با خانم ها در رنگ نقاط مشترکی دارند و آنها نیز از آبی و سبز خوششان می آید. از این رو، این دو رنگ در بسیاری از سیات ها استفاده می گردد و جز رنگ های پرطرفدار برای سایت است. همچنین آقایان به رنگ سیاه نیز علاقه زیادی نشان می دهند، به همین دلیل بعضی از شرکت های بزرگ فروش ماشین پس زمینه مشکی دارند. آنها سعی کرده اند ماشین های خود را با بالاترین کیفیت روی این پس زمینه مشکی به نمایش بگذارند.

5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *