آشنایی کامل با رپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر سئو

در دنیای امروزه تبلیغات برای کسب و کارها یکی از مقوله های مهم و تاثیرگذار در بحث جذب مشتری می باشد. قبلا تصور بر این بود که تنها کافی است شما خدمات یا محصولات خوبی را ارائه دهید. اما در دنیای پررقابت امروزی، تبلیغات نقش بزرگی در فروش محصول و یا جذب مشتری برای خدمات شما دارد. شما باید به نحوی خود را به دیگران معرفی کنید.

روش های تبلیغات مختلفی را شما در فضای اینترنت می توانید تجربه کنید. مانند آگهی های بنری که در گوشه و کنار سایت ها مشاهده می کنید که شما را دعوت به خرید یا مشاهده صفحه ای می کنند. اما از نظر بسیاری از افراد تبلیغات اینچنینی باعث آزار کاربر شده و آن طور که باید به جذب مشتری نمی انجامد.

از این رو روش های دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این روش ها رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی یا خبری علاوه بر تبلیغ و جذب مشتری به شیوه های مختلفی همچون سئو خارجی و دریافت بک لینک در سئو سایت شما نیز موثر می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را به طور کامل با رپورتاژ آگهی آشنا کنیم.

رپورتاژ اگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی در واقع یک مقاله یا گزارش است که به صورت بی طرفانه برای هدف خاصی در وبسایت ‌ها، وبلاگ ‌ها، اپلیکیشن‌ ها و سایر کانال‌ های آنلاین منتشر می ‌گردد. رپورتاژ آگهی معمولاً با هدف افزایش دیده شدن و شناخته شدن برند، محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌شود، انجام می‌ گردد.

در واقع شما یک مقاله یا گزارش را آماده می کنید و آن را در رسانه ها (سایت و …) که پربازدید هستند انتشار می دهید. صاحب رسانه بابت انتشار رپورتاژ در رسانه خود عموما از شما هزینه ای دریافت می کند. موارد رایگانی نیز می باشد که شما می توانید از آنها استفاده کنید.

رپورتاژ آگهی می‌ تواند به عنوان یک راهکار موثر برای افزایش رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو عمل کند. با انتشار آگهی در منابع مختلف، برند و وبسایت مربوطه بهبود قابل ملاحظه‌ ای در دیده شدن و شناخته شدن خواهند داشت. همچنین با قرار دادن لینک هایی از وب سایت خود در رپورتاژ می توانید بک لینک برای سایت خود کسب کنید.

در ادامه درباره رپورتاژ خبری یا همان آگهی بیشتر توضیح می دهیم. همچنین در مقاله ای که در ادامه لینک آن برای شما قرار داده شده است، شما می گوییم که چگونه می توانید یک رپورتاژ موثر بنویسید و این رپورتاژ چه ویژگی هایی باید داشته باشد:

بیشتر بخوانید: چگونه یک رپورتاژ خوب بنویسیم؟

مزایای رپورتاژ آگهی

مزایای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی دارای مزایای متعددی است که می ‌تواند برای برند یا وبسایت شما مفید باشد. در ادامه چند نمونه از مزایای انتشار رپورتاژ خبری یا همان آگهی را برای شما ذکر می کنیم.

افزایش دیده شدن و شناخته شدن

همانطور که گفتیم شما رپورتاژ را در رسانه هایی قرار می دهید که بازدید بالایی دارند. از این رو با انتشار آگهی در منابع مختلف، شما می ‌توانید به جمعیت بزرگی از کاربران دسترسی داشته باشید و برند، وب سایت، محصولات و یا خدمات خود را به آن ‌ها معرفی کنید. این باعث افزایش دیده شدن و شناخته شدن شما در بین مخاطبان می ‌شود. در واقع یکی از اهداف انتشار رپورتاژ آگهی، آگاهی دیگران نسبت به برند شما و برندسازی نیز می باشد.

جذب ترافیک وبسایت

با انتشار مقاله یا گزارش به عنوان رپورتاژ، شما می توانید کاربران را به سمت سایت خود هدایت کنید. این امر باعث افزایش ترافیک و بازدید سایت شما می شود. همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم، رپورتاژ با هدفی انتشار می یابد. این هدف می تواند برند سازی، معرفی محصول، هدایت به سایت و … یا چند مورد از این موارد با هم باشد.

بهبود سئو

رپورتاژ آگهی یکی از مواردی است که در سئو خارجی از آن استفاده می شود. با انتشار آگهی در منابع مختلف، برند و وبسایت شما بهبود قابل ملاحظه‌ ای در رتبه‌بندی نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو خواهد داشت.

ارتباط با مخاطبان هدف

این موضوع نیز مربوط به هدف انتشار رپورتاژ توسط شما است که باید با مهارت خاصی رپورتاژ نوشته شود. این موضوع به شما کمک می کند که با مخاطبان ارتباط گرفته و آنها را به مشتری تبدیل کنید.

هزینه کمتر نسبت به تبلیغات سنتی

رپورتاژ آگهی معمولاً هزینه کمتری نسبت به تبلیغات سنتی دارد. با انتخاب منابع مناسب و بهره‌ گیری از روش‌ های رپورتاژ آگهی، می ‌توانید به نتایج مطلوب رسیده و همچنین در بودجه تبلیغاتی خود صرفه ‌جویی کنید.

ماندگاری بلند مدت آگهی

بیشتر تبلیغاتی که شما انجام می دهید وابسته به زمان هستند. در واقع شما برای تبلیغات در زمان خاصی، هزینه می کنید. اما رپورتاژ این گونه نیست و به طور دائمی در رسانه ها می ماند و می تواند برای شما یک تبلیغ موثر و مفید باشد. البته ناگفته نماند که رسانه هایی هستند که خارج از چارچوب اخلاقی بعد از مدتی اقدام به حذف آگهی شما می کنند. از این رو شما باید در فواصل زمانی بررسی کنید که رپورتاژ آگهی شما حذف نشده باشد.

رپورتاژ آگهی چگونه به سئو سایت کمک می کند؟

رپورتاژ آگهی چگونه به سئو سایت کمک می کند؟

در قسمت های قبلی در این مورد توضیحاتی ارائه شد. همانطور که گفتیم از نظر سئو، رپورتاژ خبری یا همان آگهی از چند منظر مورد توجه قرار می گیرد:

بک لینک

در مبحث سئو خارجی شما برای افزایش اعتبار به لینک هایی نیاز دارید که به صورت طبیعی از سایت های دیگر به شما داده شوند. در واقع سایتی به غیر از سایت شما اگر اعتبار بالایی داشته باشد و لینک شما را در سایت خود قرار دهد، اعتبار زیادی به سمت سایت شما می آید. در رپورتاژ، شما یک مقاله یا گزارش تهیه می کنید و در سایت های پربازدید و اعتبار بالا قرار می دهید و در این مقاله لینک های به سایت خود قرار می دهید. این امر باعث افزایش اعتبار سایت شما می شود.

افزایش بازدید از سایت

همانطور که در مبحث قبلی نیز ذکر کردیم، با معرفی سایت خود به صورت حرفه ای در رپورتاژ، شما می توانید بازدیدهای رپورتاژ را به سمت سایت خود هدایت کنید.

مزایای دیگر

برندسازی، معرفی محصولات و خدمات، دریافت لینک فالو (همان بک لینک)، معرفی شما توسط سایتی به غیر از سایت خود و …. از مزایای دیگر رپورتاژ می باشند.

اشتباهات در انتشار رپورتاژ آگهی

در انتشار رپورتاژ آگهی‌ ها ممکن است برخی از اشتباهات رخ دهد که تاثیر آن را کم کرده و نتوانید آن گونه که باید سود لازم را کسب کنید. در ادامه این موارد برای شما آورده شده است:

  • عدم انتخاب منابع معتبر: انتشار آگهی ‌ها در منابع معتبر و محبوب می ‌تواند به شناخته شدن بیشتر و افزایش اعتبار سایت شما کمک کند. انتخاب منابع نامناسب می‌ تواند به کاهش اثربخشی رپورتاژ آگهی منجر شود. از این رو شما باید در انتخاب رسانه دقت کافی را داشته باشید. برای رپورتاژ آگهی از افراد متخصص و باتجربه همچون سئوکارها مشورت بگیرید. در مجموعه عصرکیان، سئوکارهای ما می توانند به شما در زمینه سئو سایت و همچنین انتشار رپورتاژ کمک کنند.
  • انتخاب کلمات کلیدی نامناسب: انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با محتوای سایت شما بسیار مهم است. انتخاب کلمات کلیدی نامناسب می ‌تواند به کاهش ارزش کلمات کلیدی و کاهش قابلیت دیده شدن سایت شما در نتایج جستجو منجر شود.
  • عدم توجه به نیازهای مخاطبان: در انتشار آگهی‌ ها باید به نیازها و علاقه‌ های مخاطبان هدف توجه کرد. عدم توجه به نیازهای مخاطبان می ‌تواند باعث کاهش توجه و تاثیرگذاری آگهی شود. مهم است که شما به صورت غیرمستقیم کاربر را به آنچه می خواهید هدایت کنید. در صورتی که نتوانید به نیاز کاربر پاسخ دهید، مطمئنا در جذب او هم موفق نخواهید بود.
  • عدم بهبود محتوا: هر چند رپورتاژ آگهی ‌ها بهبود سئو سایت شما را تسهیل می ‌کنند، اما اگر محتوای سایت شما کیفیت نداشته باشد، تاثیر مثبت رپورتاژ آگهی کاهش می ‌یابد. بنابراین، بهبود محتوا نیز باید در کنار انتشار آگهی ‌ها مد نظر قرار گیرد.
  • عدم تنوع در منابع: انتشار آگهی ‌ها در منابع مختلف و تنوع در منابع می ‌تواند بهبود ترافیک سایت شما را تسهیل کند. عدم تنوع در منابع می‌ تواند باعث کاهش تاثیر آگاهی ‌ها و محدود شدن دسترسی به مخاطبان بشود. سعی کنید از انواع رسانه ها جهت رپورتاژ استفاده کنید.
  • نداشتن محتوای جذاب: رپورتاژ یک مقاله یا گزارش است که کاربر باید به خواندن آن ترغیب شود. از این رو تمامی مواردی که یک محتوا نیاز دارد باید در آن رعایت شود. همچون عنوان جذاب، تیتر بندی صحیح، کامل بودن و… .

هزینه رپورتاژ آگهی

هزینه رپورتاژ آگهی

 هزینه رپورتاژ آگهی مقدار ثابتی نمی باشد و هر رسانه ای با توجه به قوانین خود قیمت هایی را به ش ما اعلام می کنند. حتی ممکن است شما دو رسانه مشابه به هم و با موضوع یکسان را مشاهده کنید که هزینه های متفاوتی از شما دریافت می کنند. هزینه رپورتاژ وابسته به عوامل مختلفی است، همچون:

  • دامین آتوریتی رسانه
  • تعداد بازدیدهای رسانه
  • قدرت صفحه یا پیج آتوریتی
  • وجود دسته بندی مشابه با موضوع شما یا عدم وجود
  • قوانین رسانه
  • و….

انواع رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی انواع مختلفی دارد و شما می توانید از رسانه های مختلفی برای این موضوع استفاده کنید:

  • رپورتاژهای خبری: در بعضی از سایت های خبری این امکان برای شما فراهم شده است که مقاله خود را در آن به عنوان رپورتاژ قرار دهید.
  • رپورتاژ در سایت های پربازدید: این هم همانند رپورتاژ های خبری است با این تفاوت که سایت با موضوع خبری نیست و می تواند موضوعات همسان با کار شما یا غیرهمسان همچون سبک زندگی، ورزشی، دیجیتال و … داشته باشد.
  • مجلات و روزنامه ها: این مورد که در گذشته بیشتر رواج داشت، همانند اسپانسرهای مجلات یا روزنامه ها، تبلیغاتی در صفحات این رسانه ها قرار می گرفت. اما این موضوع در حال حاضر کمرنگ شده است.
  • رپروتاژ تصویری و ویدیویی: این رپورتاژها می توانند در شبکه های اجتماعی و یا تلویزیون به صورت عکس و یا ویدیو باشند.

سخن پایانی

سعی شد در این مقاله توضیحات مفیدی را برای شما جهت آگاهی با رپورتاژ ارائه دهیم. امیدواریم که توانسته باشیم جهت افزایش اطلاعات شما کمکی کرده باشیم. توجه داشته باشید که زمانی که شما سئو سایت خود را به مجموعه یا فردی میسپارید، این شخص با توجه به تخصص خود و نیاز سایت شما، برای انتشار رپورتاژ آگهی اقدام می کند. از این رو نیازی نیست شما فعالیتی انجام دهید.

البته بهترین کار هم سپردن این امر به سئوکاران است، زیرا تخصص و تجربه لازم را دارند و می توانند بهترین رپورتاژ را برای شما آماده کنند و در بهترین رسانه انتشار دهند. سئوکاران ما در مجوعه عصر کیان همواره آماده کمک به شما در زمینه سئو سایت های وردپرسی می باشند. می توانید با تماس با شماره 09910960631 از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید و در صورت تمایل سئو سایت خود را به ما بسپارید.

5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *